Propagace a reklama
Aby zelinářství v naší zemi neupadlo v zapomnění, je nutná jeho neustálá propagace. Při všech možných příležitostech je nutné zákazníkovi sdělit, jaké kvalitní a chutné zboží jsou mu schopni zelináři z Čech a Moravy nabídnout. Na propagaci jsou vynakládány značné finanční prostředky a úsilí pracovníků Zelinářské unie Čech a Moravy. Zelinářství je propagováno ve spolupráci s pěstiteli, kteří na akce poskytují zeleninu.
Zelinářská unie se každoročně účastní významných zemědělských výstav (Země Živitelka v Českých Budějovicích, Zahrada Čech v Litoměřicích, FLORA OLOMOUC – podzimní etapa v Olomouci). Průběžně je rozvíjena spolupráce s obchodními řetězci. Ve spolupráci s obchodním řetězcem PENNY MARKET byla například natočena televizní reklama, ve které vystupují zelináři, kteří do tohoto řetězce dodávají své zboží.
![](/thumbcache/880x0--uploads-tiny-pages-dsc-07601.jpg)
Před prodejnami PENNY pořádala Zelinářská unie propagační akce zaměřené zvýšení spotřeby zeleniny u mladé generace. Děti si ve stánku ZUČM mohly vyzkoušet poznávání zeleniny dle chuti, čichu a hmatu, přičemž měly zavázané oči. Zelinářská unie se také zúčastňuje akcí pořádaných samotnými pěstiteli (Rajské dny u Smotlachů, Slavnosti cibule v Račeticích) a ostatními subjekty (Košty kysaného zelé atd.).